Letni arhiv: 2017














Jesen je tu, z njo pa tudi nekoliko hladnejše vreme, ki od nas zahteva toplejša oblačila – tudi med tekom. A kako se obleči, da nam ne bo pretoplo ter da bo tek prijeten? Nekaj praktičnih nasvetov za to vam ponujamo v naslednjih vrsticah. Tudi v hladnih dneh je tek na prostem lahko prijeten, a le, če smo oblečeni tako, da nam je toplo in nas oblačila ne ovirajo. To pa najlažje dosežemo tako, da si oblačila nadenemo po plasteh. To storite tako, da prvo preverite temperature na prostem, nato pa si nadenete od 2-3 sloje oblačil, odvisno od tega, kako hladno je zunaj. Za jesen bosta dovolj le tanjša majica z dolgimi rokavi in vetrovka, ki vas bo ščitila pred vetrom in dežjem; pozimi pa si prvo nadenete majico, ki se bo tesno oprijela vašega telesa, kot je, na primer bombažna majica s kratkimi rokavi. Nad njo si nadenite debelejšo majico z dolgimi rokavi,na koncu pa si nadenite še vetrovko. Pazite, da se ne pregrejete Če delate dolge teke v jutranjih urah, se vam lahko zgodi, da se v času teka segreje tudi ozračje, kar pomeni, da vam lahko postane pretoplo, kar poveča izločanje potu, to pa privede do dehidracije in utrujenosti. A kako se temu izogniti? Preprosto tako, da se oblečete v slojih, a tako, da si boste med tekom lahko enega sneli, saj vam bo potem ravno prav toplo. Prav tako si po potrebi lahko nadenete kapo in rokavice, ki jih kasneje po potrebi odstranite. Tek v vetru Če boste tekli v vetru, boste porabili več energije za ohranjanje tempa, kar pomeni, da se boste tudi bolj potili. A prav zaradi kombinacije vetra in potu vam je lahko bolj hladno, zato naj bo oblačilo, ki si ga nadenete prvega, iz bombaža, saj bo tako hitro vpil pot. Vsa ostala oblačila pa morajo poskrbeti za to, da vam bo toplo. Zaščita pred dežjem Če tečete tudi v deževnih dneh, morate vedeti, da vas lahko mokra oblačila ohladijo, v njih pa je tudi neprijetno teči. Kaj torej storiti? Če je dež premočan se raje umaknite v telovadnico, v nasprotnem primeru pa si nadenite vodoodporno vetrovko za tek. Te so namreč narejen tako, da vas bodo zaščitile pred dežjem, a bodo vseeno ‘dihale’ in odvajale pot od kože, zato se ne boste pregreli.

Kako se obleči za tek na prostem v hladnejših dneh


    Tehnika teka: Osnovi napotki za dobro tekaško držo in sproščen tekaški korak Teči zna vsak, se je nekoč govorilo, govori se še dandanes, teči zna vsak! Seveda teči zna vsak, potrjujem! Vendar pravilno tehniko poznajo samo ‘učeni’ tekači in takšni nimajo težav s poškodbami in pretreniranostjo, takšni tekači ‘letijo’ in imajo lepo medmišično koordinacijo, videti so lahkotni, kot da je tek najbolj enostavna stvar. In tek je enostavna stvar, le naučiti se ga je treba in včasih razmišljati, kako tečete, kako bi tekli boljše, kar ne pomeni hitrejše, ampak boljše, bolj ekonomično. Razmišljati, kako postaviti stopala, pravilno držati roke, kako visoka mora biti frekvenca koraka in seveda predvsem, da je treba biti lahkoten. Ni vseeno, kako se podate na tekaško pot, saj poznam veliko tekačev in tekačic, ki ne tečejo več zaradi poškodb in poškodbe izvirajo predvsem iz slabe tehnike in prevelikega obsega treninga. Niso pa samo tekači tisti, ki slabo tečejo, večina športnikov v ekipnih športih ima slabo, neekonomično tehniko in niso niti približno dobi tekači, dejstvo je, da se tega niso učili in naučili. Veliko sem premišljeval o tem članku, kako ga napisati, da ne bo zvenel šolsko, da bo napisan za tekače, da bo najlažje razumljiv, da se ne bom lovil v definicijah in strokovnih izrazih, saj je tega dovolj v vseh skriptah o atletiki. In še nekaj, sem trener, ki uči tehniko teka na sprednjem oziroma srednjem delu stopala. Večina tekačev, ki sem jim analiziral tehniko, so bili tekači, ki so tekli po zadnjem delu stopala in ‘pristali’ na peti, s tem pa zamudili ključni del, izkoristek elastične moči mišic in napravili precejšno škodo skočnemu sklepu, kolenu, spodnjem delu hrbta, saj je telo absorbiralo ‘šok’. Seveda je veliko tekaških trenerjev, ki bodo zagovarjali tehniko teka na peto predvsem za dolge razdalje, in sprašujem se, ali ne tečejo ali ne znajo teči ali pa so enostavno to nekje prebrali in širijo znanje naprej, brez razmišljanja, kako bi bilo resnično najbolj ekonomično teči. Pristanek na peti ne izkorišča elastične moči, poskušajte skakati čez kolebnico po petah ali pa vsaj napravite nekaj skokov in občutili boste, kako ste težki. Nato poskušajte skočiti na srednjem delu stopala in na koncu po prstih in videli boste, kako je lažji skok in kako je krajši (oporna faza) čas ob stiku s podlago, občutek je takšen, kot bi imeli na nogah vzmeti. In te ‘vzmeti’ vam bodo izboljšale občutek, leteli boste in bili veliko bolj spočiti na teku, predvsem pa vam bo vaše telo hvaležno. Zapomnite si, naravno gibanje pri hoji je na pete, pri teku pa na srednji del stopala, če ste maratonec oziroma sprednji zunanji, če so vam ljubše krajše razdalje ali pa ste lahek tekač. Če sem spremenil tehniko še tako “zagrizenim tekačem, vrhunskim športnikom in športnicam,” potem jo bom tudi vam, da vam bo tek nekaj najlepšega in najlažjega. In na koncu so bili vsi zadovoljni in srečni, kako jim je boljša tehnika spremenila tekaško življenje. Tehnika teka Tekaški korak je sestavljen iz dveh faz, • oporne […]

Tehnika teka